środa, 14 marca 2012

Szybkość działania

Dziś środa ☺ czyli zostały 3 dni do zastrzyku (iniekcji doszklistkowej) a co się z tym wiąże ? Od dziś zaczynam stosować krople antybiotykowe, które przygotowują oko do tegoż zastrzyku.

Piszę o tym dlatego iż chciałam (w jakiś sposób ☺) nawiązać do tematu zastrzyku i przekazać kilka istotnych informacji. Np wyjaśnić dlaczego tak ważna jest szybkość podania leku. Otóż ☺ gdy pojawia się obrzęk, w gałce ocznej następuje "rozciągnięcie" połączeń nerwowych. Czasami obrzęk jest tak duży, że połączenia te zostają zerwane. Zerwanie natomiast prowadzi do ich obumierania (niestety nieodwracalnego). Dlatego tak ważna jest szybka diagnoza i jak najszybsze podanie leku (w formie zastrzyku), który ma za zadanie zmniejszyć obrzęk, a jednocześnie nie dopuścić do uszkodzenia połączeń nerwowych. Lek ten (jak na razie) nie jest refundowany (napiszę tak kolokwialnie ... miało coś się w tej kwestii ruszyć od marca, ale na razie cisza) koszt jednego zastrzyku wynosi ok 2 tys zł (tak naprawdę koszt jest troszkę wyższy ponieważ trzeba wykonać dodatkowe badania i wykupić specjalne krople antybiotykowe)
ale ale ja jestem bbbardzo szczęśliwa ponieważ mam niesamowite hmm szczęście w nieszczęściu, a to dlatego iż lek ten jest dostępny na rynku dopiero od 1,5 roku (nawet chyba krócej). ☺ także można powiedzieć, że jestem "szczęściarą" ☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...